loading...

دیوار

بازدید : 473
استفاده از ابزار های مختلف برای جلوگیری از خروج نا خواسته‌ی کالا ها از فروشگاه‌ ها و به طور کلی هر نوع شئ‌ای از هر مکانی، در اغلب موارد اجتناب ناپذیر است. معمولاً یک یا حتی چند نیروی انسانی قادر نخواهند بود تا حتی با نظارت دقیق، از خروج نا خواسته یا به عبارت بهتر سرقت اجناس جلوگیری کنند. به همین سبب ابزار های متنوعی مانند تگ پوشاک برای پیشگیری از خروج ناخواسته‌ی اشیاء از یک مکان و سرقت آن‌ ها طراحی و تولید شده‌اند و هر مکان یا فروشگاه با توجه به کالا های خود از ابزار متناسب با کار خود بهره می‌گیرد. هایپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های محصولات دیجیتال، کتاب‌ فروشی‌ ها و کتاب‌ خانه‌ ها و … نمونه‌ هایی از اماکنی هستند که نیاز به استفاده از یک ابزار ضد سرقت خاص خود را دارند. یکی از ابزار های پر کاربرد برای پیش گیری از سرقت بسیاری از کالا ها انواع تگ آر اف است که در ادامه بیشتر با آن‌ ها آشنا خواهیم شد. کارکرد کلی تگ‌ RF برای پیش گیری از سرقت کالا ها از اماکن مختلف، بر اساس عملکرد سیستم بازشناسی با امواج رادیویی است. این سیستم به طور کلی این امکان را فراهم می‌ سازد تا ارتباطی بدون سیم بین یک شئ و یک بازخوان برقرار شود. این ارتباط به طور کلی با استفاده از سیگنال‌ های الکترونیکی و الکترو مغناطیسی برای تبادل داده بین شئ و بازخوان صورت می‌ پذیرد. تگ‌ ها همان شئ‌ای هستند که سیگنال‌ ها را برای بازخوانی، که در دزدگیر های فروشگاهی در اختیار فروشنده قرار دارد، ارسال می‌ کنند. بدین گونه چنان‌چه کالایی که تگ به آن متصل است، از گیت دزدگیر عبور کند، سیگنال‌ هایی از تگ برای بازخوان ارسال می‌ شود و بدین ترتیب بوق اخطار یا آلارم هشدار Alarm به صدا در می‌ آید

آشنایی کلی با تگ‌های ضد سرقت

با توجه به این که امروزه امنیت از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است، زیرا امروزه جرم و جنایت ها چنان افزایش می یابد. پس هر دارنده ی فروشگاهی باید پیش گیری های لازم را انجام دهد. چیزی که میخواهیم یک تنظیم کلی است که موجب جذب مشتریان شما نیز است، شما با انجام این تنظیم امنیت را به مشتری ها، فروشنده ها و در کل به سرمایه ی فروشگاه خود هدیه می دهید. هنگامی که کسب و کار و تجارت شما به امنیت احتیاج دارد، تنها یک روش به تنهایی کار خواهد کرد. استفاده از ترکیب فن آوری های مختلف امنیتی و اقدامات پیشگیرانه ی شما یک محیط امن و راحت برای مشتریان و کارکنان را فراهم می کند، دانستن اینکه کسب و کار شما به خوبی محافظت می شود، یک نوع اطمنیان خاطر نسبت به سرمایه ی شما است. این اطمینان خاطر با محصولات فروشگاهی ایمن موج و از جمله محصول دزدگیر لباس حاصل خواهد شد.
درباره تگ ها و کاربرد ان ها این که تگ شئ‌ای است که معمولاً از پلاستیک ABS ساخته شده و دارای اجزای مختلفی شامل بدنه‌ی تگ، سوزن نگه دارنده و فریت و خازن و سیم پیچ، برای ایجاد میدان مغناطیسی، با توجه به نوع تگ است. تگ‌ ها دارای تنوع شکل بسیاری هستند تا بتوانند به کالا های مختلف با اشکال گوناگون متصل شوند. به عنوان نمونه تگ‌ های گرد که معمولاً به انواع پوشاک وصل می‌ شوند، قابل استفاده برای برخی از کال اها مانند تلفن همراه، عینک و … نیستند و این اشیاء نیازمند تگ‌ هایی هستند که با فرم شان هم‌ خوانی داشته باشد.
انواع پرکاربرد تگ‌ از نظر شکل ظاهری شامل تگ صدفی یا شل Shell TAG، تگ گلف Golf TAG، تگ پنسیل Pencil TAG، تگ عینک Optical TAG، تگ جواهرات Jewell، تگ گریف Grift Tag و … هستند.
انواع تگ از نظر سیستم کارکرد
تگ‌ ها گذشته از شکل ظاهری، از نظر سیستم عملکرد شامل دو نوع تگ RF و AM هستند، که هر یک خصوصیات و ویژگی‌ های خود را دارد. تگ‌هایRF با گیت‌ های دزدگیر RF کارمی‌کنند و در حقیقت با این نوع گیت دزدگیر سازگار هستند. همچنین تگ‌های AM با گیت‌ های دزدگیر AM سازگاری دارند. گیت‌ های AM و همچنین تگ‌ های مورد استفاده در آن‌ ها از تکنولوژی جدید تری برخور دار هستند و می‌ توان گفت کارایی برتر مشهودی نسبت به گیت‌ هایRF دارند. ما در این نوشته بر توضیح و بررسی انواع تگ‌ های RF تمرکز خواهیم داشت تا شما عزیزان بتوانید با آشنایی کامل با این نوع تگ‌ ها و نیز گیت‌ های مرتبط با آن‌ ها، یعنی همان گیت‌ های RF و مقایسه‌ی آن‌ ها با تگ‌ ها و گیت‌ های AM با آگاهی کامل نسبت به انتخاب و خرید محصول متناسب با نیاز خود اقدام فرمایید.
تگ RF

تگ پوشاک

تگ پوشاک یکی از ابزار های لازم گیت ضد سرقت یا دزدگیر امنیتی است که در فروشگاه ها نصب می شوند، آنتن های گیت امنیتی که معمولا در درب ورودی فروشگاه نصب می شود و با رد شدن تگ پوشاک آلارم هشدار به صدا در می آید و صاحب فروشگاه یا فروشنده های فروشگاه را در جریان دزدی قرار می دهد.نام گذاری تگ ها در ابتدای ساخته شدن، توسط شرکت CENTURY انجام شد ولی به دلیل شباهت تگ ها به توپ گلف، نام آن را به Golf Tag تغییر دادند، پس از آن تگ پوشاک در کل جهان با همین نام معروف شده و در زبان فارسی به صورت تگ گلفی به کار برده می شود. جنسی که تگ ها از آن ساخته شده است، پلاستیک تزریق شده قالبی می باشد که به همراه دو قسمت تگ همراه با فریت و سیم پیچ و قسمت دیگر سوزن آن است.تگ پوشاک در دو باند فرکانسی RF و AM ساخته می شود، که تنها با گیت های هم فرکانس خود کاربرد دارند و به هشدار در می آیند. عملکرد تگ پوشاک این گونه است که با وصل کردن به پوشاک یا هر کالای دیگری از سرقت جلوگیری می کند، در فروشگاه ها تگ های پوشاک به پوشاک فروشی وصل شده و در هنگام خرید پوشاک توسط مشتری، فروشنده ان را با جداکننده ی مخصوص جدا می کند و سپس پوشاک از فروشگاه خارج می شود. اما اگر خروج پوشاک از فروشگاه بدون اطلاع فروشنده انجام شود، آنتن های گیت، که در ورودی و خروجی فروشگاه نصب شده اند، به منظور اعلام هشدار به صدا در می آیند و فروشنده را مطلع جریان سرقت می نمایند.

تگ AM و تگ RF

همان‌طور که در مقدمه گفتیم، گیت‌های ضدسرقت به سه دسته‌ی EAS، RF و AM تقسیم می‌شوند. اما یکی از موارد مهمی که هنگام خرید تگ بایستی مورد توجه قرار گیرد، این است که بایستی برای گیت AM از تگ AM و برای گیت RF از تگ RF استفاده شود. در حال حاضر گیت‌ ای ام دارای بیشترین دقت و کارایی هستند و بیشتر فروشگاه‌هایی که ارزش کالاهای موجود در آن‌ها بالاست، از این نوع گیت ضدسرقت استفاده می‌کنند. قیمت گیت AM نسبت به دیگر انوع گیت بیشتر است، اما مزایای این نوع گیت معمولاً بر این محدودیت غلبه می‌کنند. قیمت بیشتر گیت AM بر قیمت تگ AM نیز اثر گذاشته و بهای آن را نسبت به دیگر تگ‌ها بیشتر کرده است. این نکته در مورد لیبل‌های AM نیز صادق است. اما به هر صورت اگر تگ لباس دارای کیفیت قابل قبولی باشد، می‌تواند تا سال‌ها، بارها و بارها مورد استفاده قرار گیرد و در نتیجه می‌توان گفت قیمت بالای تگ ای ام نیز همانند گیت AM در برابر مزایای آن ناچیز است.
تگ-مدادی-ای ام-تگ-کیف-و کفش

چگونه تگ RFباعث به صدا درآمدن آلارم دزدگیر می‌شود؟

کارکرد کلی تگ‌ RF برای پیشگیری از سرقت کالاها از اماکن مختلف، بر اساس عملکرد سیستم بازشناسی با امواج رادیویی است. این سیستم به طور کلی این امکان را فراهم می‌سازد تا ارتباطی بدون سیم بین یک شئ و یک بازخوان برقرار شود. این ارتباط به طور کلی با استفاده از سیگنال‌های الکترونیکی و الکترومغناطیسی برای تبادل داده بین شئ و بازخوان صورت می‌پذیرد. تگ‌ها همان شئ‌ای هستند که سیگنال‌ها را برای بازخوانی، که در دزدگیرهای فروشگاهی در اختیار فروشنده قرار دارد، ارسال می‌کنند. بدین گونه چنان‌چه کالایی که تگ لباس به آن متصل است، از گیت دزدگیر عبور کند، سیگنال‌هایی از تگ برای بازخوان ارسال می‌شود و بدین ترتیب بوق اخطار یا آلارم هشدار Alarm به صدا درمی‌آید.  

نحوه‌ی جدا کردن تگ RF از کالا

مسلماً تگ‌ها باید به شکلی به کالاها متصل شوند که امکان جدا کردن آن‌ها بدون دستگاه مخصوص توسط افراد غیر مجاز غیرممکن باشد. برای جدا کردن تگ‌ها به دستگاه مخصوص جداساز تگ نیاز هست. یک جداکننده‌ی تگ برای هر دو نوع تگ آر اف و AM کاربرد دارد و در واقع تگ‌ ها هر سیستمی که داشته باشند، می‌ توانند با استفاده از یک سیستم جدا کننده از کالا جدا ‌شوند. نحوه‌ی کار جداکننده‌ ی تگ RF بدین صورت است که قطعاتی که داخل محفظه‌ی جداکننده قرار می‌گیرند، باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی فوق العاده قوی‌ شده و نزدیک کردن تگ به آن باعث باز شدن تگ می‌شود. جداکننده‌ های تگ با توجه به قطعات به کار رفته در قسمت داخلی آن، می‌ توانند دارای شدت جذب قوی و ضعیف باشند. هرچه شدت میدان مغناطیس یا قدرت آهنربایی مگنت‌ ها یا آهن ربا های به کار رفته در جداکننده‌ ی تگ RF بیشتر باشد، تگ با سهولت بیشتری باز می‌ شود. جداکننده‌های تگی که دارای تعداد آهن ربای کمتر و شدت میدان مغناطیسی کمتری هستند قیمت پایین‌ تری دارند، اما باید توجه داشت که قدرت پایین‌تر این دستگاه‌ ها کار با آن‌ها را دشوار تر می‌ سازد و کارایی کمتری خواهند داشت که این شدت میدان مغناطیسی میتواند از 8000 گوس تا بیش از 12000 گوس که واحد آن Gs است داشته باشد. جداکننده‌ های تگ TAG Detacher از نظر شکل ظاهری انواع متنوعی دارند و بایستی با توجه به تگ مورد استفاده برای کالا ها، انتخاب و خریداری ‌شوند. جدا کننده‌ی تگ گلفی، جداکننده‌ی تگ پنسیل، جداکننده‌ی تگ لبه‌دار و … نمونه‌ هایی از انواع جداکننده‌ ی تگ از نظر شکل ظاهری هستند.
تگ RF

تگ بهتر است یا لیبل؟

یکی دیگر از ابزار هایی که می‌ تواند برای ارسال سیگنال به بازخوان و به صدا در آمدن صدای دزدگیر مغازه و یا دزدگیر فروشگاه مورد استفاده قرار گیرد لیبل RF است. لیبل‌ ها نیز انواع و اشکال متفاوتی دارند و همانند تگ‌ ها به دو صورت RF و AM طراحی می‌ شوند. لیبل‌ های RF برای استفاده در گیت‌ های ضد سرقت RF و لیبل‌ های AM برای استفاده در گیت‌ های ضد سرقت AM کاربرد دارند. تگ‌ ها و لیبل‌ ها هر یک دارای معایب و مزایای خاص خود هستند. به عنوان نمونه لیبل‌ ها دارای قیمت پایین‌ تری هستند، اما یک بار مصرف‌ اند و نمی‌ توان به دفعات از آن‌ ها استفاده کرد. این در حالی است که تگ جسم سختی است که، خصوصاً اگر دارای کیفیت بالایی باشد، می‌ تواند بارها و بار ها مورد استفاده قرار گیرد. گذشته از این مدار های داخلی تگ بزرگ‌ تر از لیبل هستند و دقت بیشتری نیز دارند. شاید بتوان گفت به طور کلی استفاده از تگ تا جای ممکن به استفاده از لیبل ترجیح داده می‌ شود. البته در مورد بسیاری از کالا ها امکان استفاده از تگ وجود ندارد و در نتیجه استفاده از لیبل تنها گزینه‌ی ممکن است.  

سخن پایانی

شرکت ایمن موج انواع متنوعی از تگ‌ ها و لیبل‌های RF و AM را با بهترین کیفیت و مناسب‌ ترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار می‌ دهد. برای آگاهی از قیمت و ویژگی‌ های تگ‌ های AM و لیبل‌ های RF و AM به منو های مرتبط با این محصولات در فروشگاه اینترنتی ایمن موج مراجعه نمایید.    
aghaye_x شنبه 25 خرداد 1398 زمان : 23:17 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 79
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 580
  • باردید دیروز : 60
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,359
  • بازدید ماه : 1,222
  • بازدید سال : 38,797
  • بازدید کلی : 112,879

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد